Tuesday, July 26, 2011

Sentuhan Kalbu

Tersentuh hati melihat si adik tidur dengan Yassin ditangan...si abang baru menghabiskan bacaan AL-Qurannya... 2 - 3 hari ni sejak krisis keluarga melanda...pandai sungguh mereka membawa diri. Sudah di pesan jangan campur urusan org tua... mereka hanya mendiamkan diri.

Bila melihat mereka yang kecil pandai menggunakan akal yang dikurniakan Allah... bagai di ragut ragut perasaan ini untuk memadam entry entry yang menambahkan dendam di hati ni... Ya Allah ...aku mohon pada mu kau rahmati keluarga ku kau jauhkan aku dari pekara yang sia sia ini.

Semoga tindakan yang aku ambil ini...dapat memberi ketenangan kepada ku dan keluarga ku....
Malu bila anak yang aku lahirkan mampu mengenal mana yang baik dan mana buruk. Cukup cukup lah apa yang aku tulis 2 - 3 hari ni. Buruk-buruk pun abang aku sendiri.

Keputusan aku memadam entry hanya kerana Allah...dan wajah suci anak anak ini.

Ya Allah aku yakin janji mu benar...aku yakin balasan mu diatas setiap perbuatan itu benarrr....kau bantulah aku kau kuatkan iman ku...kau kumpulkan aku di akhirat nanti bersama sama orang orang yang berbahagia di sisi mu...

3 comments:

Mimie Elyaney said...

Alhamdulillah....anak2 anugerah yg x terhingga...sama2 kite didik permata indah ini dengan sebaiknyer..moga jd yg terbaik didunia dan diakhirat.... Didik anak sampai berjaya....!!! Mode : hensap!!!!!

LS said...

Alhamdulillah.

Semoga semua tidak terbawa2 dgn emosi dan silaturrahim yang terputus itu dapat bertaut kembali. Amin.

ummi said...

insyallah... kalau diizinkan Allah...mekasih Lan